Waarom ons kantoor

Uw bootverzekering via Datacombinatie

 

Dagelijks ontvangen wij vele vragen over bootverzekeringen welke bij Datacombinatie Yacht Verzekeringen zijn afgesloten. De meest voorkomende vragen hebben wij voor u op een rij gezet.


Top 5 veelgestelde vragen

Vraag 1:
Waarom zou ik overstappen naar Datacombinatie ? Vijf goede redenen om voor een bootverzekering van Datacombinatie te kiezen:

  • Uitstekende dekking voor een scherpe prijs. U heeft doorgaans standaard geen eigen risico, wel kunt u vrijwillig een eigen risiko kiezen, hetgeen u een flinke korting oplevert. En de dekking is recent getest door de Waterkampioen en door de Consumentenbond. In beide testen werd Datacombinatie als beste beoordeeld.
  • Verrassend goede service. Wij controleren periodiek of uw huidige premie en voorwaarden nog wel de juiste voor u is. Zo betaalt u nooit teveel. En u heeft bij schade altijd de ondersteuning van de SchadeAlarmCentrale: zo weet u altijd dat u bij een schade op de hulp kunt rekenen van de SchadeAlarmCentrale.
  • Gemak. U kunt na 1 jaar bij nagenoeg alle maatschappijen elke dag opzeggen en kiest zelf uw dekking. Zo betaalt u nooit voor iets dat u niet nodig heeft. Ook kunt u al uw verzekeringszaken online regelen en aanpassen.
  • Sterke partners: Onze pechhulp gaat verder dan die van vele andere verzekeraars. Dit geeft een gerust gevoel waar u zich ook bevindt.
  • Betrouwbaar. Datacombinatie is gevestigd in Hellevoetsluis. Datacombinatie is vanaf 1980 actief als gespecialiseerd kantoor op pleziervaartuigverzekeringsgebied. Zo kunt u ervan op aan dat wij kennis van zaken hebben, en ook altijd de juiste schadeafhandeling krijgt. De polisvoorwaarden zijn begrijpelijk. Zo weet u waar u aan toe bent. Toch niet tevreden? Dan proberen we daar altijd samen uit te komen. Lukt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij het onafhankelijke Kifid.


Vraag 2:
Wordt mijn bootverzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd ?


Nee. U krijgt elk jaar een bericht met betrekking tot de continuering van uw lopende verzekering, reageert u niet dan loopt de verzekering door. Het kan bijvoorbeeld verstandiger zijn om na verloop van tijd voor uw boot een andere dekking te kiezen. Wilt u niets veranderen aan uw bootverzekering? Dan hoeft u niets te doen en houdt u dezelfde dekking. Bij Datacombinatie kunt u uw bootverzekering doorgaans dagelijks opzeggen.

Vraag 3:
Is een bootverzekering van Datacombinatie altijd de goedkoopste bootverzekering ?

Niet altijd, maar Datacombinatie hoort wel bij de voordeligste aanbieders van bootverzekeringen. Lees ook hiervoor de test van de Waterkampioen en de Consumentenbond op onze site. Omdat we efficiënt werken, zijn onze kosten laag. En we kennen de risico's goed. Daarom kunnen we samen met verzekeraars iedere premie op maat berekenen. Bij Datacombinatie krijgt u een uitstekende bootverzekering met een uitgebreide service. De premie is scherp als het kan en iets hoger als dat nodig is.

Vraag 4:
Wat te doen als ik schade heb ?

Geef uw schade zo snel mogelijk telefonisch aan ons door. Wij zijn dag en nacht bereikbaar en regelen direct hulp voor u. Meldt u schade:

  • Door te bellen naar 0113-370370
  • Per post: Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V.
    Krammer 4, 3232 HE Brielle

Vergeet niet om het schadeformulier in te vullen op www.schadeformulier.net. Is de schade veroorzaakt door diefstal, joyvaren, inbraak of vandalisme? Doe dan direct aangifte bij de politie en stuur het proces-verbaal naar ons op.

Vraag 5:
Hoe werkt de overstapservice ?

U kunt overstappen in 2 eenvoudige stappen:

  • Onderteken onze opzegbrief
    Als u uw bootverzekering bij ons aanvraagt, kunt u meteen aangeven dat u van onze overstapservice gebruik wilt maken. U ontvangt dan een opzegbrief per mail. 

  • Stuur deze op naar:
    Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V.
    Krammer 4, 3232 HE Brielle

Over Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V.

Wie zijn wij ?

Datacombinatie Yacht Verzekeringen B.V. is een gespecialiseerd kantoor op het gebied van grote- en kleine watersport. Bij ons sluit u via internet of schriftelijk een bootverzekering af. Wij zijn gevestigd in Brielle. Datacombinatie is een zelfstandig bedrijf, zonder verdere financiele bindingen met verzekeringsmaatschappijen. Voor een gedegen bootverzekering bent u dus bij Datacombinatie aan een vertrouwd adres.

Is Datacombinatie een prijsvechter ?

Nee. Datacombinatie biedt een uitstekende bootverzekering tegen een scherpe prijs. Onze lage tarieven zijn mogelijk door onze goede kennis van de verzekeringsrisico's en lage kosten, zodat wij in staat zijn u korting te verlenen. Maar we vinden een uitgebreide dekking en service ook belangrijk.

Wat kan ik doen als ik een klacht over Datacombinatie heb ?

Heeft u een klacht of bent u het niet met ons eens? Neem dan contact met ons op, zodat wij het kunnen bespreken. Komt u er met onze klachtenbehandelaar niet uit, dien dan de klacht in bij het Kifid. Ofwel Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) of aan de rechter.

De AFM (Autoriteit Financiële Markten) houdt een register bij van verleende vergunningen aan Financiële dienstverleners zoals Datacombinatie. Meer informatie over de verleende vergunning(en) aan Datacombinatie kunt u in dit register vinden (www.kifid.nl). Ons AFM vergunningsnummer is 12003294.


Bootverzekering 

Op welke punten moet ik letten als ik een bootverzekering vergelijk ?

Het is belangrijk dat u bij alle verzekeraars dezelfde punten vergelijkt. Kies daarom eerst de hoofddekking die u wilt afsluiten. Kijk dan welke aanvullende dekkingen bij u passen. Kijk dan goed naar de (vaak grote) verschillen bij de verschillende verzekeraars.

Ons kantoor beschikt over een groot aantal vergelijkingen tussen de verschillende maatschappijen. Wij kunnen u hiermede zeker behulpzaam zijn.

Algemeen

 
    • Wat is de hoogte van de premie ?
    • Hoe hoog is het eigen risico ?
    • Hoeveel korting ontvangt u voor uw schadevrije jaren ?
    • Hoeveel valt u terug in uw schadevrije jaren bij een ongeval ?
    • Hoe en wanneer kunt u de bootverzekeraar bereiken ? Kunt u ook bellen of alleen via internet contact opnemen ? Kunt u er 7 dagen per week, 24 uur per dag terecht ? 
    • Waar kunt u uw schade laten herstellen ? Mag u zelf kiezen ?
 

Aanvullende dekkingen

    • Nieuwwaarde: Wat krijgt u precies uitgekeerd als uw nieuwe boot onherstelbaar beschadigd is? Het verschil kan oplopen tot duizenden euro’s.
  • Rechtsbijstand: Krijgt u ook juridische hulp bij problemen?
  • Opvarendendekking: Is opvarendendekking standaard meeverzekerd of moet hiervoor een aanvullende premie worden betaald?

Hoe wordt de premie berekend voor mijn bootverzekering ?

Datacombinatie berekent voor iedere verzekeringsnemer een premie op maat. Hoeveel premie u betaalt hangt af van de dekkingen die u heeft gekozen. Welke hoofddekking heeft u en welke aanvullende dekkingen wilt u daar eventueel bij afsluiten? Om uw premie precies te berekenen kijken we ook naar:

    • Uw persoonlijke gegevens, zoals schadevrije jaren.
  • De kenmerken van uw boot, zoals nieuwwaarde, dekkingsgebied, wel- of geen wedstrijdvaart.
  • Het bouwjaar van uw boot, het dekkingsgebied en aanvullende wensen van uw kant.

Welke opzegtermijn heeft mijn huidige verzekeraar ?

Vanaf 1 maart 2010 mogen bootverzekeraars uw contract niet meer stilzwijgend verlengen.
Heeft u een lopende polis die al langer dan 1 jaar loopt? Dan kunt u vanaf 1 maart 2010 dagelijks opzeggen. U moet vaak wel rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand.

Heeft u een lopende polis die nog geen jaar loopt? Dan kunt u vanaf de datum dat uw verzekering 1 jaar loopt dagelijks opzeggen.U moet vaak wel rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand.

Let op: in enkele gevallen kan het zijn dat de looptijd van uw lopende polis langer dan 1 jaar is. Dan geldt bovenstaande wanneer u 2 jaar leest ipv 1 jaar.

Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben ?

Op uw polis en polisvoorwaarden staan de dekkingen die u gekozen heeft, met de verzekerde bedragen.

Hoe bepaal ik welke extra dekkingen voor mij handig zijn ?

Vraag onze medewerkers om uitleg van alle aanvullende dekkingen. Dan krijgt u handige informatie waarmee u eenvoudig kunt bepalen welke aanvullende dekkingen u wilt afsluiten.

Verandert mijn premie als ik een wijziging doorgeef ?

Dat kan. Als u uw polisgegevens aanpast, bekijken wij uw gegevens. Net zoals bij een nieuwe verzekering. Daardoor kan uw premie hoger of lager worden. Veel wijzigingen hebben geen premiegevolgen zoals een adreswijziging, een naamswijziging boot, verlenen van een internationaal verzekeringscertificaat, een Kroatie- Spanje- of een Italiecertificaat.

Assurantiebelasting

Over de premie wordt ieder jaar assurantiebelasting berekend. Het huidige tarief bedraagt 9,7%. Bent u woonachtig buiten Nederland, en is uw boot niet teboekgesteld in Nederland, dan wordt de assurantiebelasting geheven welke van toepassing is in het land waar u staat ingeschreven.

Is de schade ook gedekt als ik iemand anders in mijn boot laat varen ?

Ja. Als eigenaar mag u een ander in de boot laten varen. Deze persoon moet wel voldoen aan hetgeen in het BPR staat vermeld, zoals een leeftijdseis, of het verplicht hebben van een vaarbewijs. U mag de boot echter niet verhuren, of tegen een vergoeding ter beschikking stellen, met andere woorden commerciele activiteiten met de boot verrichten.

 

Schademelden

U kunt onze SchadeAlarmCentrale 24/7 bereiken op het speciale nummer 0113-370370. Indien mogelijk zullen wij de nodige akties ondernemen, mogelijk samen met een expertisebureau, om uw schade op korte termijn hersteld te krijgen.Breng onze SchadeAlarmCentrale of schadeafdeling (0181-323266) zo snel mogelijk op de hoogte van de schade.

Ga in ieder geval niet tot reparatie over voordat u hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gekregen. Wij zijn ook gebonden aan de wensen van tegenpartijen om bijvoorbeeld een u toegebrachte schade door haar eigen expert te laten bekijken.

Wij zullen onze uiterste best doen uw schade binnen de kortste termijn voor u te regelen.

 

Betalen

Hoe en wanneer betaal ik de premie voor mijn bootverzekering ?

  • U kunt uw premie voor uw bootverzekering betalen per automatische incasso of per factuur.
  • Betaalt u per automatische incasso? Dan wordt de premie circa 5 dagen nadat uw polis is ingegaan van uw rekening afgeschreven. Als u uw verzekering opzegt, storten wij de premie die u te veel heeft betaald terug.
  • Wilt u uw bootverzekering veranderen? Dan bekijken wij opnieuw uw gegevens. Let wel, als u uw verzekering verandert, kan uw premie hoger of lager worden.
  • Wij kunnen openstaande (premie)bedragen verrekenen met schadevergoedingen die wij aan u moeten uitkeren.
  • U moet de premie vooruit betalen, maar uiterlijk binnen 30 dagen nadat u deze verschuldigd bent.


Kan ik mijn premie in termijnen betalen ?

U kunt op verschillende manieren uw premie betalen voor uw bootverzekering: per automatische incasso of per factuur. Betaalt u per maand, kwartaal of halfjaar dan kan dit alleen per automatische incasso.


Onbezorgd op het water Service

Wie kan gebruikmaken van deze service ?

Deze service is voor alle Datacombinatie klanten.

Moet ik iets betalen voor de Onbezorgd op het water Service ?

Nee, Datacombinatie neemt deze kosten voor haar rekening. U betaalt alleen de normale lokale belkosten of de kosten voor mobiel bellen.

Hoe werkt de Onbezorgd op het water Service ?

U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar 0113-370370 voor:

  • Advies nodig? U kunt terecht met al uw vragen of u wel veilig verder kunt varen met uw boot. Dit advies wordt mede geleverd door een expertisebureau.
  • Pechhulp nodig? Wij zoeken samen met u naar een monteur zodat u weer spoedig uw vakante kunt voortzetten.

Wanneer kan ik bellen ?

U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen, het hele jaar door.

Moet ik mij voor Onbezorgd op het water Service aanmelden ?

Dat hoeft niet. Als Datacombinatie klant kunt u deze gratis service meteen gebruiken.

Waarom krijg ik deze gratis service bij mijn bootverzekering ?

Wij denken dat service altijd beter kan. Daarom kijken wij steeds hoe we het onze klanten nog gemakkelijker kunnen maken. Hoe we u nog beter van dienst kunnen zijn. Bijvoorbeeld met de Onbezorgd op het water Service. Eén telefoontje en u weet meteen of u veilig verder kunt varen.

Wie regelt de Onderweg Service voor mij ?

Als u belt naar de Onbezorgd op het water Service, zorgt onze eigen SchadeAlarmCentrale ervoor dat u meteen wordt geholpen. Zij zijn bekend met uw verzekeringsgegevens en hebben kennis van zaken om u op afstand behulpzaam te zijn. Daarnaast is onze partner Vijzelaar Expertise altijd voor u bereikbaar in moeilijkere gevallen.

Weet ik meteen of ik verder kan varen ?

Dat ligt aan uw vraag. Wij hebben veel ervaring en geven u een zo duidelijk mogelijk advies. Het kan zijn dat we niet precies weten wat er aan de hand is. Dat vertellen we u dan ook. We geven u dan het advies even bij een jachtwerf of reparateur langs te gaan. Wij maken graag een afspraak voor u.

Algemeen

Wat doen jullie met mijn contactgegevens ?

We gebruiken uw gegevens alleen voor het uitvoeren van uw verzekering en om u daarover informatie te kunnen geven. Op het moment dat u een verzekering afsluit - en daarna - kan Datacombinatie u naar uw persoonsgegevens en eventuele andere gegevens vragen.

Onze strikte handelwijze voorkomt dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. Op geen enkele wijze zullen wij derden informatie van of over u verstrekken. Een uitzondering hierop is indien wij rechtens verplicht zijn informatie te verstrekken.

 

Offerteaanvraag bootverzekering

Offerte bootverzekering
 
 
Dezelfde polisvoorwaarden, maar toch minder betalen >>
Bent u tevreden over uw bootverzekering, maar wilt u gebruikmaken van onze
expertise? Wij kunnen uw boot
verzekering overnemen met een premiekorting tot 15% !
 
 
Welkomstgeschenk voor nieuwe verzekerden >>
Sluit u een bootverzekering af met een nettopremie van € 300,- of hoger dan heeft u de keuze uit één van de volgende welkomstkado's;
 
 
Bent u al ambassadeur van Datacombinatie ? >>
Sluit op uw aanraden een mede-watersporter een bootverzekering via ons kantoor af, dan ontvangt u 1 jaar het watersportblad Zeilen. 
 
Doe de gratis premiecheck >>
Betaalt u niet teveel premie voor uw bootverzekering ? Wij doen geheel vrijblijvend een premiescan op uw polis. Lees meer>>
 
 
 

Ga snel naar